lördag 17 mars 2012

I win - You loose

Jag ligger, smärtan liksom pulserar
Det hjälper mig inte alls just nu
Jag måste stänga av mitt inre
Imorgon är en stor dag som ska orkas med
Jag ska göra en sak för föreningen
Imorgon ska jag få äran att delta på ett möte med layoutgruppen i föreningen
Självklart pratar jag om min kära endometriosförening, även om du inte är sjuk med endometrios så gå med som stödmedlem för att hjälpa oss

Så ska upp snart kl 05:00
Men tankar snurrar
Magen torterar mig just nu
Hårda råa smärtattacker som
Är så svåra att hantera

Andas djupt
Andas igen
Rädslan kommer
Tankarna kommer
Ska det aldrig gå över?
Sen samlar jag mig
Sträcker på mig och tänker
Jag ska vinna över denna sjukdom
För den har fått råda över för många
Stunder
Ögonblick
Moment
Alldeles för länge

Nu e det min tur
Denna operationen ska förändra mitt
Liv och ge mig mitt liv tillbaka

Jag längtar
Jag kommer aldrig ge upp
Även om det finns svaga stunder
Då jag inte tror på mig själv och min egna mentala förmåga eller känner för att finnas i detta livet längre

9 dar kvar med denna smärta
Vad är det i jämförelse mot ett liv sen utan smärtor, ja, så resonerar jag för jag ska få ordning på detta

En gång för alla, alla för en

Du...endometrios, du ska frukta
För här kommer Madde Padde
Jag är ingen man ska va dum åt
För jag ler och vinner över dig
Jag har muskler, hjärta, hjärna
Du endometrios har bara ditt namn
Du är väldigt liten och ensam för när du är så elak och taskig mot så många....
Då vill ingen vara med dig

Jag vinner, du loosar
Pillutta dig vet ja, fnys

Natti på er

Inga kommentarer: