lördag 11 april 2009

fredag vart snabbt över. Så är det när man har roligt antar jag. Klev upp och snajsade till mig, det vart min söta nya rosa klänning med ett par via leggings under. Såg ut som jag var sommarklädd men tänkte ju att det skulle bli en varm dag, ångrade mig inte sen. Vart alldeles lagom vart klädd för solen värmde på bra igår. Vi åkte upp till Stannumj för middag hos svärmor & svärfar. Deras goa släkt kom dit med. Blir alltid en mysig dag när man träffar allesammans. Käkade gott och vart sådär mätt och belåten som man blir endast på Jul & Påsk. Sen satt vi och mös, tog en promenad i solen och kika in sjön. Mötte ett par grodor längs vägen som antagligen lade sina ägg. Alla vart glada och nöjda med livet, människorna och djuren. Fåglarna har verkligen kommit igång med sitt kvitter. Finns inget mer underbart vårtecken än när dom kvittrar in våren. Kika på Så ska det låta och lite annat. Somnade sen efter en stunds pratande i sängen. Älskar att göra det innan man somnar.

tyvärr kom smärtan på besök och jag kände hur jag sakta men säkert tystnade till. Blir ju helt lam i huvudet. Tog smärtstillande och det lättade. Då kom jag tillbaka igen.

när vi låg och samtalade igår så kom det över mig en massa otäcka minnen som jag har från när jag varit barn. Dom är hemska och otäcka. Det läskiga är att jag kan minnas det så detaljrikt. Det finns många hemska tillfällen och saker som hänt genom åren som jag bara kan minnas svagt. Gällande denna grejens händelser så kommer det fram exakt verkligen. Det har liksom börjat smyga sig på mig och har alltid legat och stört mitt inre. Nu har det växt fram och jag känner att jag inser att jag nog måste söka hjälp för att få prata med någon om det. Det är viktigt. Det var så skönt att berätta allt för C för han är underbar att prata med. Har inte berättat det för någon.

så idag när jag vakna, hade jag en lättnadskänsla. Samtidigt som jag mår skit över att det krypt fram i mig. Jag måste ta tag i saken. Det är skönt när man lättar sitt inre. I vissa fall när det kommer till saker som är extremt känsliga kan det vara svårt att få fram det. Får se hur detta fortsätter nu. Ska göra lite saker och försöka bearbeta alltihopa.

nu ska jag ut till solstolen igen och njuta
ser fram emot hela denna helgen, med min älskling och familjen !!

Glad Påsk !!

2 kommentarer:

ninjasara sa...

Gumman, Jag kan bara säga, Du måste ta tag i det..

Det ligger och gror och kommer förstöra för dig. Jag om någon vet.
Många kramar Sara

ninjasara sa...

Det här uppdagas för dig nu eftersom du ska åka iväg med din mamma. Ditt inre har börjat arbeta helt enkelt..Kram igen