torsdag 9 april 2009

skärtorsdag

solen skiner och jag är så glad. Idag är sista dagen denna veckan sen är det dags för att ha långledigt. Känns så skönt. Tänk att nu är man ledig hela tiden till tisdag nästa vecka. Vilken bonus man har fått =) Ska koppla av och ta mig tid för att pyssla med ditten och datten. Tycker det är så härligt och avkopplande att skapa och vara kreativ. Så här ska pysslas och donas med. Ska ju plantera lite blommor med jag & älsklingen som vi ska ha på balkongen. Såg att det skulle bli fint väder med i helgen så vad mer kan man begära?

har haft en skön dag på jobbet. Fullt upp var det på förmiddagen men sen dog det ut. Alla kunder ville ju gå hem tidigare idag såklart. Men nu i eftermiddag har det varit så lungt. Fick så underbart lunchbesök idag. Älsklingen kom upp med bilen, har ju bytt däck idag. Så fin den blev. Är så glad över dom nya fälgarna. Käkade lunch och det var så roligt sällskap av älsklingen. Vad mer kan man önska sig ?

idag är det hem och byta om, ta mig en skön dusch och göra mig fin. Sen ska vi åka till Karro & Andreas och träffa lilla Elsa. Ska bli så kul. Kommer väl inte kunna slita mig från henne sen. Finns inget mysigare än en liten nyfödd bebis. Dom är så små och fina. Tänk att vi alla varit så små en gång i tiden. Sen är det hem och ta det lungt för dom timmarna. Ska ta ett djupt andetag och andas in påsken.

morgondagen blir skoj med. Ska till världens bästa "bonusfamilj". Älsklingens familj såklart. Vara där och träffa deras goa släkt. Stannar där till på lördag. Ser mycket fram emot det. Aldrig fel att komma ut till friden där ute på bygden i skogen. Lyssna på ljudet av fåglarna och naturen.

gillar ledighet. Älskar långledigheter.

ingen migrän idag. Endast pyttepytt med värk i magen. Så idag är en KANONBRA DAG !!

nu ska jag snart hem till älsklingen och pussa på honom. Snart bär det av till Norrland. Imorgon är det en vecka kvar tills jag ska åka. Spännande ska det bli. Kameran ska med i Högsta Hugg självklart.

PåskPuss

Inga kommentarer: