onsdag 25 mars 2009


ett härligt kort enligt mig
jag är en glad prick känner jag
tacksam skriver jag varje dag nu
men känner verkligen så !!

ändå
tankarna ramlar tillbaka hela tiden på endometriosen
den påminner mig nu varje dag, ont varje dag nu
idag åkte jag till syrran och fick min spruta med hormoner
baken är helt öm nu på mig, aj aj aj
alltid samma känslor om detta, blir så ledsen
blir så arg, för att jag inte kan slippa från dessa hormoner
dom gör mig tokig ska ni veta, jag känner mig knasig ibland
det sprätter i kroppen på mig men humöret är relativt bra
vilket är jätteskönt att slippa allt sånt, so far , so good !!

många frågor inom mig, hur länge ska jag behöva mediciner ?

jag vill bara besegra alltsammans känner jag
övervinna skiten, det finns ju massor med människor
som lyckas övervinna sin sjukdom, cancer och allt skit !
jag vet, det är ju ingen dödlig utgång av endometrios
men ni ska veta, den gör mycket med människan

man behöver en stor portion hopp !!
är det någon som vill ge bort lite så säg till.
jag är mottaglig för all sorts stöd just nu
ibland, är livet bara tungt.

en sån dag är idag

jag tränade iallafall, trots värk och deppigt humör
körde på med Body Combaten !! Oj, vad jag kämpade
känns så bra i kroppen nu, stolt är vad jag är.
imorgon, är det MRL sen får jag besök, av min lilla Frida

så äntligen imorgon....ny dag nya tag

See Yah !

2 kommentarer:

Nathalie sa...

Du är en stark och glad tjej! :)
Beundrar ditt tålamod och din styrka!
Håller alla mina tummar för att du snart ska slippa hormonerna och värken... Jag vet hur ont det gör!

Massor av styrkekramar från en medsyster! :)

♡ Madeleine ♡ sa...

Tack vännen, så skönt med styrkekramar !! Nu känns det bättre =)