måndag 30 mars 2009

semesterdagen i Mars 2009
what a day, what a day

steg upp klockan 06, lagom pick , eller hur ??!!
klädde långsamt på mig halvt sovandes
knödde ner en smörgås i magen motvilligt
på med MC stället och iväg till körskolan
sen vände dagen, jag vart först så nervös
har ju inte kört sedan i September förra året
satte mig på hojen och sen bar det av
jag hade mitt stora leende som visar hela mitt tandkött
det var lilla julafton , den känslan hade jag hela lektionen
kunde inte sluta att le och skratta, jag var såå glad
det var skönt väder och allt, vad mer kan man önska sig
saker och ting satt, jag hade inte tappat allt som jag trodde

åkte hem och bytte om , la lite make up och åkte in till stan igen
dags att klippa sig och slinga håret, första besöket på Salong Noblesse
många har talat så gott om dom, och jag vart så nöjd. Fick en jätteduktig tjej
som verkligen trollade med sina händer, jag såg ut som en 90 åring när jag kom in och vipps så kände jag mig riktigt fin i håret. Ska ta ett kort imorgon och lägga in för ingen idé just nu, har förstört hennes fina frisyr.

jag åkte till syrran och hämtade mina 2 goa töser från dagis. Det var poppis, morfar var med mig också så vi gick hem till Helle och lagade pannkakor. Det blir alltid det om dom får bestämma när jag ska laga mat. Måste vara bra på pannkakor, och det är ju bra för då är jag duktig på ett recept iallafall. =)

så kom värken, bultade och började pulsera i huvudet på mig. Kändes som om hela huvudet var svullet och bankade. Åkte hem, bädda ner mig i sängen, låg där och väntade på att det skulle sluta. Men nej. Sitter nu flera timmar senare och har samma värk. Skitjobbigt. Försökt vila mig, släcka och stänga av allt i sovrummet för att så lite ljud som möjligt ska störa. Fick ställa in MRL:n idag
känns skitjobbigt då jag kommit igång, men får bli så idag. SKa inte bli sådär arg och känna ångest för det, har varit och är duktig med träningen så ingen fara gjord. Tar igen det på onsdag då det är Body Combat igen !!

väntat, väntat, väntat hela dagen på att min läkare ska ringa
inget hört från honom, ska ringa till mottagningen.
Måste prata med honom. Jag måste gå igenom det som bråkar med mig just nu, värken i magen är ju sådär bra. Blödningarna är IKKE bra , det vet jag

jag är annars en glad jänta. Har världens finaste man.
Livet känns trots all smärta väldigt bra. Har mycket att se fram emot.


Inga kommentarer: