måndag 23 mars 2009

runt runt
vandrar det tankar
jag har haft en bra helg
en väldigt givande helg
haft ont i magen
blöder mycket
men e glad ändå

tillbaka till dessa tankar
var och hälsade på min morbror
pappa och jag for ner till Lund
han är inlagd där på ett boende
har psykisk sjukdom sedan många år

var jobbigt men samtidigt otroligt roligt
att få träffa honom igen, efter alla dessa år
fick sig en tankeställare, alla patienterna där
gick omkring tysta, frånvarande, drogade
gick i sina egna världar. Otäckt

kände den där otroliga tacksamheten
att man är där man är , mår som man gör
har allt detta goda omkring sig
vad mer kan man önska sig
man har hälsan på många vis
även om man är sjuker

det tog mycket på mig
att se insidan av den världen
man hade ju föreställt sig
men kan säga att det var värre ändå
värre än jag kunnat ana

jag kände att jag ville ta hand om dom alla
ta dom bort och ut någonstans i det vackra
bota dom, få dom kontaktbara igen och skicka
hem dom till sina anhöriga och familjer som säkerligen
saknar och sörjer dom i hjärta och själ

ja, livet är bra tufft
nä, nu dags att sova

Natti Natt

Inga kommentarer: