tisdag 31 mars 2009

tick tack

klockan e alle redan snart tio
som alltid säger jag bara, Va ?
timmar och minuter har sprungit ifrån mig
imorgon är det april alle redan, förstår ni det?
jag sitter även där med hakan i golvet
Januari, Februari och Mars. Vart tog ni vägen?

när allt hopp var ute idag, hade ringt till sahlgrenska
men inte kommit fram ens till sköterskan på avdelningen
hade inget hopp kvar om att han skulle ringa mig
det var igår som han skulle hört av sig egentligen
vart var jag, hade ju byggt upp spänningen....
jo, då ringer mobilen och jag far upp som en vettskrämd katt
svarar lite halvflummigt: Hej !
där är han, min läkare i luren. Får samlat mig och snabbt
försöka att få ner alla mina frågor och saker som jag velat ställa
till honom nu när han äntligen ringer. Fick sagt allt.
det är dags för en ny undersökning och kolla av allt.
I och med att det krånglar med lite av varje av mina reservdelar
så ska vi ta en kik, gå igenom allt så inget missas. Känns okej.
Aldrig kul att behöva men skadar inte, jag känner en viss oro.

jag har hittat en jättefin sak på Tradera som jag fick köpt.
Blev så glad för trodde inte jag skulle få den. Den kommer snart med posten så ska fota den sen så ni får se, sen var det kort som skulle tas på min frisyr men jag har en BAD HAIRDAY idag så skippar det.

imorgon är det Body Combat igen och jag laddar alle redan
sen blir det hem till Jessie och käka och tjöta. Har en hel del att prata igenom, alltid lika roligt. Vi är två små lyriska varelser när vi är tillsammans, inget kan stoppa oss då. Ha ha , unik vänskap.

jag känner hopp idag. Skönt att få prata av mig med min läkare och få ställa dessa frågorna som jag ville ha något svar på. Visst, han kan inte säga så mycket nu utan att ha undersökt mig. Jag tog upp detta med migränen som nu blomstrar för mig, den bryter ut när jag minst anar och önskar den. Gärna på helgerna när man slappnar av. Då kommer den med sin stora slägga och slår på min hjärna. Den stör mig så mycket , jag blir helt avtrubbad, trött och ledsen. Det är en vanlig biverkning berättade han idag, ska kolla på medicin mot den när vi ses, för något måste jag kunna ta för den när den bryter ut.

Nu, lägga mig och försöka slappna av, magen värker tyvärr
har ätit jättegod middag idag, fisk med pesto och quinoa.
Det var jättegott verkligen.

Kramar

Inga kommentarer: